Saturday, July 27

PEMERIKSAAN PERUBATAN DI PATHLAB

ASSALAMUALAIKUM, mula-mula ada perancangan untuk melakukan pemeriksaan perubatan di PATHLAB. Tetapi aku berubah fikiran kerana agak yakin tidak sakit yang boleh mengancam nyawa. Sebenarnya, tengah pujuk diri sendiri saja.
 
PAKEJ RM388
Bagi pakej pemeriksaan menyeluruh termasuk kanser bagi harga promosi RM388. aku rasa ralat sedikit nak buat sebab duit yang aku harus dapat untuk bulan ini masuk lepas raya.
 
Terdapat dua lagi harga yang ditawarkan bagi iaitu
 
PAKEJ RM260
 
PAKEJ RM180
 
Prosuder hanya melibat pengambilan darah. Bab ini memang aku tidak suka. ha,ha. Aku memang tidak suka dengan jarum. XRAY tidak ditawarkan.
 
Sebelum itu, kita diwajibkan berpuasa 10jam ye. Tidak makan atau minum air manis. Cukup sekadar, minum air kosong.
 
 
Sila rujuk, risalah tersebut untuk maklumat lanjut.
 
 
 
 
 

1 comments:

Naj Mi said...

Salam

Memang pemeriksaan di klinik swasta memang mahal gilerrrr....Baayangkan seorang pesakit HIV yang melakukan pemeriksaan setiap 4 bulan sekali, seperti Viral Load RM330, ujian CD4 RM180, ujian lain termasuk gula dalam darah, liver, buah pinggang, kolestrol, kencing dan macam-macam lagi bagi memantau tahap kesihatan seorang PLHIV belum masuk harga ubatan yang dibekalkan setiap bulan anggaran RM500 untuk seorang pesakit semuanya FREE. Alhamdulillah.

Walaupun banyak kerenah di hospital kerajaan tapi alhamdulillah murah juga bagi ujian untuk pesakit2 lain...Syukur kan...Wallahuallam