Friday, August 28

kemalangan langgar traffic light merah


semalam aku balik dari pejabat kira-kira pukil 7.00 malam. Hujan masih renyai-renyai. Kalau boleh ingin cepat sampai ke rumah berbuka puasa di rumah. Seperti biasa aku menunggang motosikal sepantas mungkin. Bila sampai di simpang bertingkat ke Pandan Indah traffic light merah. Dek tahap kesabaran dah hilang aku terus membelok ke kanan ke arah Kuala Lumpur. Kebiasaan memang banyak motosikal akan membelok ke kanan sekiranya tidak ada kenderaan. Aku pasti traffic di bahagian sana pun merah. So dengan yakinnya aku membelok. Tiba-tiba aku dilanggar oleh satu couple yang menunggang motosikal. Aku terdiam, tergamam.
Lagi mengelabah bila polis ada di kawasan aku kemalangan itu. Tetapi mungkin kerana hanya kemalangan kecil walaupun aku dengan couple tersebut kedua-duanya memang bersalah kerana melanggar traffic light merah. Situasi ini hanya berlaku lebih kurang 1 minit saja. Aku terjatuh calar sikit kat kaki dengan brek motosikal membengkok. Couple tu nampaknya macam ok saja.
Aku sendiri tidak pasti wajah dan motosikal yang mereka tunggang. Kerana keadaan di situ yang jam apa yang pasti memang aku cepat-cepat ingin pergi dari situ. Dengan selamba aku cakap yang aku sakit perut kepada couple tersebut sebab itu aku melanggar traffic light. Kelakar juga jawapan spontan aku bila difikir balik.Alasan orang yang bersalah. Ha,ha. Berbalik pada kemalangan tadi. Diorang minta maaf dan terus berlalu pergi. So am I la. Gabra juga tunggu lama-lama. Cuma agak terkilan tidak sempat tanyakan keadaan diorang teruk ke. Aku dah 1 hari jalan capik sikit. lebam kaki ini. brek moto bengkok pulak tue. Pengajaran pada aku ialah jangan sesekali melanggar traffic light merah lagi.
Tidak terjadi perbalahan mungkin kerana kedua-dua memang bersalah dan kecederaan pada motosikal dan penunggang tidak teruk. Sekiranya agak teruk mungkin aku dah ada berada di balai polis terpaksa la buat report dan sememang aku didapati bersalah melanggar traffic light merah. Alhamdulilah ketiga-tiga tidak cedera. Entah la sebenarnya aku tidak pasti samada diorang cedera atau tidak. So, aku minta maaf pada korang ya & selamat berpuasa.

0 comments: