Sunday, June 28

mungkir janji

selepas tamat SPM aku telah ditawarkan belajar di Universiti yang diidam-idam oleh majoriti pelajar bumiputera terutama aku yang lahir dalam keluarga yag sederhana. Alhamdulilah. Dan aku telah berjanji pada mak aku yang akan call dia setiap minggu samaada hari Rabu atau Khamis. Ya, aku kotakan janji itu dengan call mak setiap minggu. Waktu itu, kebanyakan menggunakan telefon awam. Cuma janji aku itu hanya tertunai ketika aku masih menuntut semasa Diploma. Ketika menyambung pengajian dalam Ijazah mungkin sekali atau dua kali sahaja aku call mak. Selepas tamat pengajian dan bekerja jarang lagi aku mencall mak. maaf ya mak. Abang akan usahakan juga balik 1 dalam seminggu dan call dan sms sekerap mungkin. Mak abang memang ingin sentiasa dengan mak. Kalaulah abang dapat kerja di kampung. Abang menyayangi mak.

0 comments: